-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45468 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:30

آيا اشغال لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان خط امام، كار صحيح بوده است
اشغال كنسولگري ايران در افغانستان با اشغال سفارت آمريكا در ايران به هيچ روي قابل قياس نيست، زيرا: الف) آمريكا كشوري بود كه سالها در ايران به غارتگري و مداخله پرداخته و در طي چند دهه رژيم سفاك شاه را بر مردم ايران تحميل كرده و از هيچ حمايتي نسبت به وي دريغ نمي كرد. پس از انقلاب اسلامي نيز آمريكا دست از توطئه و خيانت بر ضد ملت مسلمان ايران برنداشته و در پي براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي كه ثمره مجاهدت ملت و خون ده ها هزار شهيد بود، برآمد. از طرف ديگر با راه دادن شاه به آمريكا دهن كجي بزرگي به ملت ايران نمود. ازاين رو اشغال جاسوسخانه آمريكا كه كانون توطئه بر ضد ملت بود، تنها عكس العمل ممكن در داخل ايران بود؛ در حالي كه هيچ يك از ويژگي هاي ياد شده درباره رابطه ايران با افغانستان صادق نيست. ب ) عمل دانشجويان مسلمان ايران همراه با عطوفت اسلامي و بدون اندك جنايت و خونريزي انجام شده و در اولين اقدام زنان و سياهپوستان به نشانه احترام جمهوري اسلامي ايران به زنان و همدردي با سياهان ستمديده آزاد شدند. ديگر گروگان ها نيز پيش از آن كه همه شرايط و حقوق ملت ايران تحقق پذيرد، آزاد شدند؛ در حالي كه عمل طالباني ها اقدامي تروريستي و جنايت محض بود. به عبارت ديگر: مسأله اشغال كنسولگري نبود، بلكه كشتار و خونريزي عناصري بي گناه و داراي مصونيت ديپلماتيك بود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.